قاضی دادگاه ترامپ را ذوق‌مرگ کرد!

«رید او کانر» قاضی فدرال دادگاه تگزاس روز جمعه طی حکمی قانون مراقبت‌های بهداشتی اوباما موسوم به اوباماکر را مغایر با قانون اساسی آمریکا توصیف کرد و گفت این قانون باید لغو شود. این قاضی در حالی خواستار لغو این قانون شد که میلیون‌ها آمریکایی نگران محروم شدن از پوشش بیمه درمانی اوباماکر هستند.

دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در بازدید از قبرستان ملی آرلینتگون اعلام کرد: این یک حکم فوق العاده برای کشور ماست. ما می توانیم یک قانون بهداشتی فوق العاده داشته باشیم. اگر دیوان عالی آمریکا موافقت کند، ما با دموکرات‌ها در این خصوص مذاکره می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا جزئیات بیشتری درباره اینکه قصد دارد با دموکرات‌ها دقیقا درباره چه مسئله ای صحبت کند، ارائه نکرد. دموکرات‌ها قرار است اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار بگیرند؛ اما مجلس سنا همچنان در دست جمهوری خواهان خواهد بود.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود هم از این حکم استقبال کرد و نوشت: این یک پیروزی بسیار بزرگ است که بوسیله یک قاضی بسیار محترم در تگزاس حاصل شد. همانطور که من پیش بینی کرده بودم، اوباماکِر به عنوان یک فاجعه غیرقانونی منحل شد! حالا کنگره باید یک قانون قدرتمند تصویب کند که مراقبت‌های بهداشتی خوبی را تامین کند. میچ و نانسی (میچ مک‌کانل و نانسی پلوسی- رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس آمریکا) این کار را انجام دهید!

جمهوری خواهان دولت ترامپ تاکنون بارها به مخالفت با اوباماکر پرداخته و آن را یک برنامه بهداشتی پرهزینه و غیرضروری توصیف کرده‌اند. دونالد ترامپ حتی در سال 2016 هم یک کمپین علیه این قانون بهداشتی تشکیل داد. دولت ترامپ بارها تلاش کرد که این قانون را لغو کند، اما موفق نشد.