رئیس جمهوری سریلانکا نخست وزیر را فاسد خواند

مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا در سخنرانی روز یکشنبه خود در مراسم انتصاب مجدد رانیل ویکرمسینگه به عنوان نخست وزیر این کشور حضور یافت و وی را به رهبری فاسد متهم کرد و تردید خود را بابت این مساله عنوان داشت که نمی‌تواند با وی همکاری لازم را داشته باشد؛ اظهاراتی که باعث می‌شود تا بعید به نظر برسد بحران سیاسی دو ماهه در این کشور آسیایی حل و فصل شود.

رئیس جمهوری سریلانکا همچنین گفت که نخست وزیر و گروهی از قانونگذارانش افراد صادقی نیستند و یکپارچگی لازم را برای کمک به اداره کشور ندارند.

رئیس جمهوری سریلانکا به نخست وزیر گفت: با توجه به مشکلی که داریم، نمی توانم تضمین دهم که بتوانیم در این سفر با هم باشیم و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشیم.

در همین حال، نخست وزیر سریلانکا نیز گفت:‌ من حالا به عنوان نخست وزیر مسئولیت‌ها را برعهده گرفته‌ام. متاسفانه در طول چند هفته گذشته پیشرفت در کشور و توسعه برنامه‌ها متوقف شده است. کشور به عقب بازگشت. امروز نخست به دنبال عادی سازی اوضاع و از سرگیری برنامه‌های متوقف شده هستیم.

رئیس جمهوری سریلانکا در جریان سخنرانی تلویزیونی خود گفت که دلایلش برای برکناری ویکرمسینگه شامل نبود تمایل در کمک به تحقیق درباره فساد مالی رئیس سابق بانک مرکزی سریلانکا بوده که از دوستان نزدیک نخست وزیر محسوب می‌شود.