شورای امنیت نباید در برابر جنایات اسرائیل بیکار بنشیند

منصور العتیبی، نماینده کویت در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه گفت: ده‌ها فلسطینی در پی جنایاتی که اسرائیل علیه ملت فلسطین مرتکب شده است به شهادت رسیده اند. از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت، ۲۳۰ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده و بیش از ۲۴ هزار نفر نیز زخمی شده اند. جنایات اسرائیل در این مدت بر اساس آمار پزشکان بدون مرز، معلولیت دائمی بیش از هزار نفر از فلسطینی‌ها را به علت اصابت گلوله جنگی اشغالگران اسرائیلی به دنبال داشته است.

العتیبی افزود: شورای امنیت نباید در برابر جنایاتی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود بیکار بنشیند. از جامعه بین المللی و شورای امنیت می‌خواهیم قطعنامه سازمان ملل متحد را که تاکید می‌کند شهرک سازی اسرائیل، نقض قوانین بین المللی است اجرا کند.

او اضافه کرد: بار دیگر حمایت خود را از راه حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس حقوق بین الملل و ابتکار صلح عربی ارائه شده در سال ۲۰۰۲ اعلام می‌کنیم. از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که چند روز پیش از طرف ایرلند به نیابت از اتحادیه اروپا تحت عنوان ایجاد صلح جامع و عادلانه در خاورمیانه ارائه شد و به تصویب رسید، حمایت می‌کنیم.