با وجود تنش با روسیه، اوکراین بار دیگر به «آزوف» کشتی اعزام می‌کند

در ادامه تنش بین اوکراین و روسیه، یک مقام امنیتی اوکراینی از اعزام مجدد کشتی‌های جنگی به بنادر واقع در دریای «آزوف» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام امنیتی اوکراین چهارشنبه شب اعلام کرد که با وجود تصرف سه کشتی اوکراینی و دستگیری خدمه آن‌ها از سوی روسیه، این کشور قصد دارد کشتی‌های جنگی خود را مجددا به بنادر واقع در دریای آزوف اعزام کند.

«آلکساندر تورچینف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی. بی. سی» با اعلام این خبر اظهار داشت: «تهاجم روسیه موجب توقف برنامه‌های ما در ایجاد یک ناو گروه در دریای آزوف نخواهد شد.»

وی مدعی شد در صورت عقب‌نشینی اوکراین، روسیه وظیفه خود در تسخیر دریای آزوف را تحقق می‌بخشد. دریای آزوف، بخش شمالی دریای سیاه است که از مسیر تنگه «کرچ» به آن می‌پیوندد.

اوکراین و روسیه هرکدام در روزها و هفته‌های اخیر از تقویت مواضع خود در نقاط مرزی خبر دادند. این دو کشور اخیرا هواپیماهایی را به پایگاه‌های مرزی اعزام کرده و همچنین بر شمار نظامیان در مناطق مرزی افزوده‌اند.

در حالی که اوکراین، مسکو را به تحرکات جنگی در مرز متهم کرده، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چند روز قبل با رد این ادعا اعلام کرد که مسکو در پی جنگ با کی‌یف نیست.