ترامپ ژست مظلومانه گرفت

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: من بیچاره تنها در کاخ سفید منتظر دموکرات ها هستم تا بازگردند و درباره امنیت مرزی که به شدت به آن نیاز است، به توافق برسیم. زمانی می رسد که هزینه توافق نکردن دموکرات ها برای کشور ما بیش از پول دیوار مرزی خواهد شد که ما از آن صحبت می کنیم. این دیوار جدا از 25 میلیارد دلار برای امنیت مرزی خواهد بود. دیوار به صورت کامل با پول تعطیلی دولت به علاوه وجوه در دسترس ساخته خواهد شد. گزارش ها نادرست است. مشکل این است که بدون دیوار، بیشتر دلارها هدر خواهد رفت.

ترامپ در توئیتی دیگر، نوشت: من در کاخ سفید هستم و یک قرارداد 115 مایلی برای ساخت بخش بزرگ دیگر از دیوار در تگزاس متوقف شد. ما در حال ساخت چندین مایل از این دیوار هستیم و برخی از آن کامل شد. دموکرات ها باید به تعطیلی پایان دهند و کار تامین بودجه را به سرانجام برسانند. (با ساخت دیوار) میلیاردها دلار ذخیره خواهد شد و جان انسان ها نجات خواهند یافت.

اعضای کنگره آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور جمعه شب نتوانستند با یکدیگر بر سر گنجاندن بندی در لایحه بودجه برای تأمین هزینه 5 میلیاردی ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک به توافق برسند تا دولت فدرال برای سومین بار در سال جاری تعطیل شود.

پافشاری ترامپ بر اختصاص بودجه 5 میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک و تقویت تدابیر امنیتی در مناطق مرزی نقش مهمی در عدم توافق با کنگره بر سر بودجه مورد نیاز دولت داشته و این مساله موجب تعطیلی 25 درصد فعالیت های دولت آمریکا از روز شنبه شده است.