"بیزنس من" در قامت وزیر دفاع؟

شاناهان برخلاف ماتیس سابقه نظامی ندارد و از فعالان بخش خصوصی است.دانا وایت سخنگوی پنتاگون در این باره گفته است که در دوران انتقال مسئولیت به پاتریک شاناهان، ژنرال متیس او را کمک خواهد کرد. از جمله وظایف وزیر دفاع جدید راه اندازی بخش نظامی فضایی است، موضوعی که مقامات پنتاگون روی خوشی به آن نشان نداده اند. شاناهان در سال 1986 وارد شرکت بوئینگ شد و در بخش کامپیوتر در ساخت بوئینگ 777 همکاری داشت.

شاناهان در دوران حضور خود در بوئینگ سلسله مراتب اداری را طی و پست های مدیریتی را از آن خود کرد و مدیریت سیستم دفاع موشکی بوئینگ را نیز بر عهده گرفته بود. این بیزنس‌من پیشین حتی در بخش های تجاری بوئینگ نیز فعالیت های گسترده ای داشت و در دوران خدمتش به دلیل بازیابی بوئینگ 757 به «مِستر فیکس ایت» معروف شده بود و در ساخت و بازسازی بسیاری از مدل های بوئینگ نقش بسیار گسترده ای را ایفا کرده است.

در سال 2017 دونالد ترامپ با هدف گسترش بخش نظامی ایالات متحده پاتریک شاناهان را که کارنامه بسیار موفقی در بوئینگ داشت به وزارت دفاع آورد و وی به عنوان معاون پنتاگون برگزیده و تبدیل به سی و سومین معاون پنتاگون شد. از آن جایی که وی هم در بخش فعالیت های نظامی بوئینگ و هم در بخش تجاری موفقیت های بسیار مهمی را تجربه کرده بود، ترامپ امیدوار بود با حضور او در وزارت دفاع نیروی نظامی ایالات متحده را ارتقا و بهبود ببخشد.

اکنون بعد از برکناری جیمز متیس پاتریک شاناهان درصورت تایید سنا جایگزین وی در وزارت دفاع می شودو باید دید که آیا با اهدافی که ترامپ در سر دارد می تواند خود را وفق بدهد یا خیر.