شیخ عیسی قاسم به عراق می‌رود

آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین پس از طی یک دوره درمان در لندن، راهی عراق می‌شود.

شیخ عیسی قاسم به عراق می‌رود

در همین حال، شبکه خبری «اللؤلؤة» به نقل از تیم پزشکی و درمان شیخ عیسی قاسم گزارش داد که «روحانی مبارز بحرین امروز (سه شنبه) پس از حدود نیم قرن برای زیارت عتبات مقدس راهی عراق می‌شود.»

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بیش از ۲ سال در محاصره نظامی رژیم آل خلیفه بود که تیرماه امسال و پس از ۱۴ ماه بازداشت خانگی و وخامت حالش سرانجام با موافقت پادشاه بحرین برای درمان بیماری‌اش به لندن منتقل شده بود.

از خرداد سال ۱۳۹۵ دولت بحرین پس از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، شهرک الدراز محل سکونت آیت‌الله را به محاصره خود درآورده و از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

رهبر معنوی شیعیان بحرین وزارت کشور بحرین در ژوئن سال ۲۰۱۶، تابعیت شیخ عیسی قاسم بزرگ‌ترین مرجع دینی شیعیان بحرین را هم به اتهام «تلاش برای اختلاف‌افکنی در جامعه بحرین و تشویق جوانان به نقض قانون اساسی و ترویج جو فرقه‌گرایی» سلب کرد که سبب اعتراض‌هایی در بحرین شد.

این در حالی است که طبق ماده بیست و نهم «منشور حقوق بشر عربی» که بحرین نیز آن را امضا کرده «هر فردی حق برخورداری از هر تابعیتی را داراست و کسی نباید به زور یا غیرقانونی آن را سلب کند».