ترامپ: دموکرات‌ها می‌توانند در اندک زمانی مسئله تعطیلی دولت را حل کنند

در حالیکه تعطیلی دولت آمریکا وارد پانزدهمین روز خود می‌شود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، گفت دموکرات ها می توانند در اندک زمانی مسئله تعطیلی دولت را حل کنند.

ترامپ نوشت: دموکرات‌ها می‌توانند مسئله تعطیلی دولت را در زمان بسیار اندکی حل کنند. تمام کاری که آنها باید انجام دهند این است تا امنیت مرزی واقعی (از جمله ساخت یک دیوار) را مورد تائید قرار دهند. چیزی که همه غیر از فروشندگان مواد مخدر، قاچاقچیان انسان و مجرمان بسیار خواهان آن هستند! انجام این کار بسیار آسان است!

پیشتر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که می تواند برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک کنگره را کنار بگذارد. ترامپ گفته بود که می خواهد از ارتش این کشور برای ایجاد مانع استفاده کند.

دولت آمریکا که از روز ۲۲ دسامبر (اول دی‌ماه) فعالیت خود را متوقف کرده است، امروز وارد سومین هفته‌ی تعطیلی خود شد اما همچنان هیچ نشانی از توافق احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با دموکرات‌های کنگره برای تصویب بودجه فدرال و بازگشایی دولت به چشم نمی‌خورد. چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد در نشست سران حزب دموکرات و رئیس جمهور آمریکا، ترامپ تهدید کرده است که اگر شده ماه‌ها یا حتی سال‌ها دولت را تعطیل نگه می‌دارد تا کنگره بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک را تصویب کند.

دولت ترامپ به دلیل عدم توافق با کنگره بر سر بودجه در تعطیلی به سر می‌برد و کارکنان ۹ وزارتخانه و دهها سازمان و نهاد دولتی بدون آنکه حقوقی داشته باشند به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.