جلسه داغ ترامپ با رهبران کنگره به ناسزا کشید

به نقل از پایگاه هیل روزنامه وال استریت ژورنال درگزارشی نوشت: دونالد ترامپ روز جمعه مذاکراتی در پشت درهای بسته و جنجالی با چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا داشته و در ابتدای این جلسه یک لفاظی همراه با ناسزا و یاوه‌گویی به مدت ۱۵ دقیقه داشته است.

منابع آگاه دیگری نیز این روایات را نزد رسانه‌های سی‌ان‌ان و دیلی بیست تایید کرده‌اند.

محوریت این نشست مسئله اختلاف نظر در دریافت بودجه مورد درخواست ترامپ برای دیوار در مرز با مکزیک به مبلغ ۵.۶ میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش سی‌ان‌ان ترامپ ظاهرا در این جلسه گفته که نمی‌خواهد برای کمتر از این مبلغ مذاکره کنند.

دیلی بیست نیز گزارش کرد که در این جلسه ترامپ، نانسی پلوسی را از بابت صبحت توهین آمیز اخیر رشیده طلیب، نماینده فلسطینی الاصل دموکرات کنگره آمریکا که در آن به مادر ترامپ توهین کرده بود مقصر دانسته است.

براساس گزارش‌ها ترامپ به قانونگذاران آمریکایی گفته که نمی‌تواند استیضاح شود چون بیش از حد محبوب است. این در حالی است که ترامپ در یک توئیت در روز جمعه نیز صبحت مشابهی را مطرح کرده بود.

نانسی پلوسی نیز در پاسخ به رئیس جمهور آمریکا گفته است که آنها این جلسه را به منظور بحث درباره مسئله تعطیلی دولت آمریکا که روز جمعه چهاردهمین روز آن بود تشکیل دادند و بحث جلسه به استیضاح مربوط نمی‌شود. چند منبع گفتند که رئیس جمهور آمریکا در این جلسه از الفاظ رکیکی استفاده کرده است.

ترامپ همچین در این جلسه گفته که ترجیح می‌دهد از لغت اعتصاب برای مسئله تعطیلی دولت آمریکا استفاده کند. این تعطیلی دولت از تاریخ ۲۲ دسامبر در اثر اختلاف نظر بر سر بودجه مربوط به ساخت دیوار در مرز با مکزیک آغاز شد و تاکنون موجب شده صدها هزار کارمند دولت به مرخصی اجباری بروند یا مجبور به انجام کار بدون حقوق شوند.

ترامپ روز جمعه همچنین تهدید کرد که اگر لازم باشد دولت را تا سال‌ها تعطیل نگه می‌دارد تا بلاخره به دیوار مرزی مورد نظرش برسد.

یک منبع گفت: دموکراتها در جلسه روز جمعه به نشانه تاسف از این رفتار رئیس جمهور آمریکا سرشان را تکان دادند.

دیلی بیست گزارش کرد که میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا در طول این نشست چندان صبحتی نکرد.