مصالحه کاخ سفید برای پایان دادن به تعطیلی دولت

«مایک مولوانی» رئیس کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه در ضمن اشاره به احتمال طولانی تر شدن تعطیلی دولت، تغییر مصالح ساختمانی مورد استفاده برای ایجاد مانعی در مرز آمریکا با مکزیک را محتمل برشمرد تا بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و دمکرات های این کشور، مصالحه ای روی دهد.

به گفته مولوانی، ترامپ به رغم وعده های انتخاباتی اش مبنی بر احداث دیوار بتنی در امتداد این مرز، اکنون موافقت با بودجه ای برای احداث یک حفاظ فلزی را بررسی می کند.

براساس این گزارش، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی ناکامی دمکرات ها و ترامپ برای رفع بن بست موجود در زمینه تامین بودجه احداث دیوار مرزی، تعطیل شده است.

ترامپ خواستار تخصیص هزینه اولیه پنج میلیارد و 600 میلیون دلار برای آغازعملیات احداث دیواری به ارزش 23 میلیارد دلار در امتداد مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده است.

وی موافقت با اختصاص این مبلغ اولیه را شرط لغو تعطیلی دولت وعملیاتی کردن آن عنوان کرده است.

دمکرات ها که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، هفته گذشته لایحه ای را برای بازگشایی دولت بدون تامین بودجه مضاعف برای احداث دیوار مرزی، تصویب کردند.

در این میان، مولوانی ادعای برخی جمهوریخواهان مبنی بر اینکه انگیزه های سیاسی، ترامپ را از مصالحه باز می دارد، رد کرد و گفت: رئیس جمهوری علاقمند به حل این مساله است و به همین دلیل، برای دو هفته در حال مذاکره هستیم.