افزایش درخواست سفر انگلیسی ها به اتحادیه اروپا

 بسیاری از شهروندان انگلیس شرایط کشورشان را به دلیل برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) نامطمئن ارزیابی می‌کنند و تقاضای تابعیت در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را داده‌اند. آنها عمدتا از کشورهای ایرلند، آلمان، پرتغال و سوئد تقاضای تابعیت کرده‌اند.

نتیجه یک نظرسنجی خبرگزاری آلمان نشان می‌دهد که شمار درخواست تابعیت شهروندان انگلیس از کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است. انگلیسی ها بیشتر از کشورهای ایرلند، آلمان، پرتغال و سوئد تقاضای تابعیت کرده‌اند.

اقدام شهروندان انگلیسی برای دریافت پاسپورت‌های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پس از برگزاری رفراندوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. قوانین کشورهای اتحادیه اروپا برای دادن تابعیت به شهروندان دیگر کشورها بسیار متفاوت است.

هم اعضای خانواده‌های جوان و هم سالمندان بریتانیایی، متقاضیان دریافت پاسپورت کشورهای اروپایی هستند.

انگلیس به طور رسمی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا پارلمان این کشور تا آن تاریخ قرارداد خروج از اتحادیه اروپا را به تصویب خواهد رساند یا اینکه این خروج بدون هرگونه قراردادی رخ خواهد داد. خروج بدون قرارداد پیامدهای سنگینی برای اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیاری از شهروندان این کشور را نگران کرده است. این شهروندان نگران آن هستند که شرایط اقتصادی شان در صورت خروج از اتحادیه اروپا بدتر از سابق شود، به خصوص اگر بریتانیا بدون قرارداد از این اتحادیه خارج شود.