بولتون: نظامیان آمریکایی فعلا از التنف سوریه خارج نمی‌شوند

مقامات آمریکایی می‌گویند در مرحله کنونی، در اجرای تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه، از پایگاه نظامی‌شان در منطقه التنف سوریه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

طبق گزارش‌ها این سخن را جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا بیان کرده است. رویترز این مطلب را به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی منتشر کرده است.

حدود سه هفته پیش بود که ترامپ از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داد. اما در پی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی برخی سیاستمداران و ذی‌نفعان منطقه‌ای، ترامپ موافقت کرد که نظامیان این کشور طی یک فرآیند آرام و گام‌به‌گام از خاک سوریه خارج شوند.

دولت سوریه به دفعات بر غیرقانونی‌بودن حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور تأکید کرده و از آمریکایی‌ها خواسته بود به تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه احترام بگذارند و از خاک این کشور خارج شوند.

این مقام بلندپایه آمریکایی در ادامه با اشاره به دیدار بولتون از ترکیه گفت، مشاور امنیت ملی ترامپ به مقامات ترکیه گفته است که ایالات متحده با هرگونه برخورد بد با هم‌پیمانان کرد خود در سوریه مخالفت می‌کند.

این مقام آمریکایی نیز مدعی شده که اردوغان به بولتون این پیغام را رسانده در شرایطی که نظامیان آمریکایی همچنان در آنجا هستند، آنکارا به سوریه حمله نخواهد کرد.