حذف نام فلسطین از نقشه در کتاب درسی جدید مراکش

همزمان با تلاش‌های مذبوحانه حکومت‌های عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی، در مغرب (مراکش) یک کتاب درسی چاپ و منتشر شده که در آن نام کشور فلسطین از نقشه منطقه حذف و نام رژیم صهیونیستی جایگزین آن شده است.

در این گزارش آمده است: بسیاری از فعالان مغربی تصاویری از صفحات یک کتاب درسی را در این کشور منتشر کردند که در آن با حذف نام کشور فلسطین از نقشه منطقه، نام اسرائیل جایگزین آن شده و همه آثار اسلامی به ویژه مسجد الاقصی متعلق به اسرائیل دانسته شده است. در این کتاب آموزش زبان فرانسوی که توسط یکی انتشارات در مغرب به چاپ رسیده است و مقر اصلی این انتشاراتی نیز در شهر دارالبیضاء قرار دارد، قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و شهر مقدس یهودیان معرفی شده است.

در توضیحات این نقشه آمده است: «اسرائیل کشوری است که یهودیان در سال 1948 آن را بنیان نهادند و اکنون فلسطینیان عرب و یهودیان اسرائیلی در آن سکونت دارند».

شماری از فعالان مغربی این کتاب را که برای آموزش کودکان دانش آموز است، حلقه دیگری از زنجیره سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می دانند که نسل جدید را هدف گرفته است، به ویژه آنکه اکنون مناطق فلسطین شاهد خشم فلسطینیان در راهپیمایی های بازگشت به مناطق اشغالی است و طرح موسوم به «معامله قرن» مطرح شده و برخی نظام ها و سازمان های عربی در تب و تاب رقابت برای عادی سازی روابط با اسرائیل در همه زمینه ها هستند. در این کتاب علاوه بر اینکه همه نشانه های کشور فلسطین از نقشه حذف شده، عکسی از قبه الصخره منتشر و گفته شده که بخشی از کشور موسوم به اسرائیل است.