آلمان هوای قطر را دارد

نشریه آلمانی اشپیگل نوشت، اطلاعاتی در دست دارد که طبق آن، شورای امنیتی دولت آلمان به شرکت تسلیحاتی «راین‌متال» اجازه داده که یکی از جدیدترین نمونه‌های تانک تولیدی خود را در اواسط دسامبر 2018 در قطر به معرض نمایش بگذارد.

همچنین برای تانک مدل Lynx KF41 که یکی از مدل‌های پیشرفته است و به تازگی تولید شده‌، به صورت موقت مجوز صادرات داده شده است. شرکت راین‌متال اعلام کرده که این تانک در میدان جنگ در زمینه قدرت آتش و زرهی تضمینی برای برتری طرفی است که از آن استفاده می‌کند.

قطر چندین دهه است که تانک‌های فوق‌پیشرفته نظامی را از دیگر کشورها خریداری می‌کند و این مدل تانک در رژه بزرگ 18 دسامبر (27 آذرماه) به معرض نمایش گذاشته شد.

اشپیگل نوشت؛ شرکت راین‌متال با فروش تانک‌های پیشرفته به قطر و نمایش این مدل تانک در دوحه، تبلیغات و بازاریابی خوبی برای فروش این تانک به کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد کرد.

صادرات تسلیحاتی آلمان از مواردی است که همواره در پارلمان این کشور بحث برانگیر بوده است و نمایندگان به شدت از سیاست‌های دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور انتقاد کرده‌اند. صادرات تسلیحات به عربستان و امارات متحده عربی از جمله یکی از چالشی‌ترین آنها بود.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان چندی پیش اعلام کرد به دنبال قتل «جمال خاشقچی»روزنامه‌نگار منتقد سعودی، برلین صادرات تسلیحات به عربستان را به طور کامل متوقف کرده است.با این حال، منابع مطلع در صنایع تسلیحاتی آلمان اعلام کردند که توقف صادرات تسلیحات ساخت آلمان به عربستان تنها تا اواسط ماه ژانویه (بهمن) برنامه‌ریزی شده است.