شک دارم نشست لهستان به حل مسائل منطقه کمک کند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود از دریافت دعوتنامه برای  شرکت در نشست ضد ایرانی لهستان خبر داد و گفت: تردید دارم که چنین نشستی به حل مسائل منطقه کمکی کند.

گفتنی است این نشست با برنامه‌ریزی آمریکا، ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با خروج آمریکا از سوریه، تسلیحات، اراضی تحت کنترل و همچنین تسهیلات نظامی آمریکا باید در اختیار دولت دمشق، نیروهای مسلح و ساختارهای دولتی سوریه قرار بگیرد حال آنکه کردها نیز باید از همه شرایط لازم برخوردار باشند.

لاوروف افزود: ما از مذاکرات کردها و دولت سوریه در راستای حصول توافق برای احیاء زندگی در منطقه‌ای عاری از دخالت‌های خارجی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین گفت: روسیه با همکاری ایران و ترکیه به تلاش برای تشکیل هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ایجاد مکانیسم تجاری ایران- اروپا با مشکلاتی مواجه شده است. اتحادیه اروپا هربار وعده می‎دهد که این کار در آستانه تکمیل است اما در عوض شاهد آن هستیم که هنوز همه چیز به کندی پیش می‎رود و در عین حال، زمان هرچه تندتر سپری می‌ شود.

وی افزود: مسکو و تهران درحال رایزنی برای استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری دوجانبه هستند. هدف مشخص است. می‎خواهیم تضمین کنیم که تجارت بین ایران و دیگر کشورها از جمله روسیه در گرو اقدامات یکجانبه آمریکا نیست.