ماهاتیر محمد: شناگران اسرائیل نباید وارد مالزی شوند

در ادامه تنش سیاسی بین مالزی و رژیم اشغالگر قدس، «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر مالزی، بار دیگر از اقدام کشورش در عدم صدور مجوز به شناگران صهیونیست برای شرکت در مسابقات جهانی شنای معلولان دفاع کرد.

مسابقات جهانی شنای معلولان ۲۰۱۹ قرار است از تاریخ ۲۹ ژوئیه تا ۴ اوت سال جاری میلادی در «کوچینگ» مالزی برگزار شود. در این مسابقات بیش از ۶۰۰ شناگر از ۷۰ کشور مختلف جهان حضور خواهند یافت. رژیم صهیونیستی از ماه‌ها قبل تلاش‌های زیادی برای حضور تیم خود در این رقابت‌ها انجام داده است.

«داتوک سیف الدین عبدالله»، وزیر امور خارجه مالزی، چهارشنبه گذشته اعلام کرد کوالالامپور میزبانِ هیچ برنامه، رویداد یا مسابقه‌ای که شامل حضور هیأت یا هیأت‌های اسرائیلی باشد، نخواهد بود. او در این باره تصریح کرد: «این یکی از دو تصمیمی بود که در نشست دو هفته پیش کابینه درباره روابط میان اسرائیل و مالزی اتخاذ شد. تصمیم دیگر هم این است که مالزی به هیچ هیأت رژیم صهیونیستی اجازه حضور در رویداد‌ها یا برنامه‌ها حتی در سطح بین‌المللی -چه در حوزه ورزشی و چه در حوزه‌های دیگر- نخواهد داد.»

ماهاتیر محمد نیز روز شنبه با بیان اینکه مالزی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد، افزود: «هر کشوری حق دارد مرزهایش را بر روی افراد خاصی ببندد و به همین دلیل مرزها وجود دارند».

نخست‌وزیر مالزی در ادامه تأکید کرد: «ما هیچ رابطه‌ای با آنها (رژیم صهیونیستی) نداریم و نباید به کشور ما بیایند. آنها رفتار و اقدامات نادرست زیادی دارند، اما هرگز تاوان آن را نمی‌پردازند، زیرا کسی جرأت نمی‌کند به آنها چیزی بگوید».

ماهاتیر محمد هفته گذشته نیز اعلام کرده بود مالزی برای هیچ‌یک از ورزشکاران رژیم صهیونیستی به‌منظور حضور در رقابت‌های جهانی شنای معلولان ۲۰۱۹ اجازه ورود صادر نخواهد کرد.

مالزی که هیچگونه روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد، از جمله حامیان اصلی مردم فلسطین محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته نیز مالزی از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی قایقرانی و تنیس جلوگیری کرده بود.