خبری بد برای نتانیاهو

براساس آخرین نظرسنجی که توسط رادیو ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد، در صورتی که مندلبلیت، مشاور حقوقی دولت لایحه اتهام دریافت رشوه از سوی نتانیاهو را پیش از انتخابات آوریل 2019 به دستگاه قضایی ارائه کند حزب متبوع نتانیاهو، لیکود 4 کرسی در انتخابات کمتر به دست خواهد آورد.

بر اساس این نظرسنجی که روز دوشنبه انجام و نتایج آن سه شنبه منتشر شد، حزب لیکود در وضعیت کنونی 29 کرسی پارلمان (کنست) را به دست خواهد آورد اما اگر لایحه اتهام نتانیاهو پیش از انتخابات ارائه شود این حزب به 25 کرسی دست خواهد یافت. این در حالی است که مندلبلیت، مشاور حقوقی دولت اعلام کرده، این لایحه را قبل از انتخابات ارائه خواهد کرد. 

در نظرسنجی نامبرده قبل از ارائه لایحه اتهام علیه نتانیاهو، حزب یش عاتید به ریاست یئیر لاپید، 13 کرسی، حزب امنیت برای اسرائیل به ریاست بنی گانتس، 13 کرسی، حزب کار به ریاست آوی گابای، 9کرسی، حزب «راست جدید» به ریاست آیلت شاکید و نفتالی بنت، 7 کرسی و حزب راستگرای مذهبی یهدوت هاتورات، 7 کرسی به دست خواهند آورد. در این شرایط فهرست مشترک عرب های اسرائیل، 12 کرسی، حزب شاس، 5 کرسی و هر کدام از احزاب، یسرائیل بیتینیو، گشر، مرتس و کولانو، 5 کرسی و حزب خانه یهود، 4 کرسی به دست خواهند آورد. 

اما در صورتی که لایحه اتهام علیه نتانیاهو به دستگاه قضایی ارائه شود، حزب «لیکود» 4 کرسی خود را از دست خواهد داد و به 25 کرسی دست خواهد یافت این میزان کرسی از دست رفته به سبد «یش عاتید»، «امنیت برای اسرائیل»، «کولانو» و «یسرائیل بیتینیو» خواهد ریخت و «یش عاتید» و «امنیت برای اسرائیل»، 14 کرسی و دو حزب «کولانو» و «یسرائیل بیتینیو» به 6 کرسی دست خواهند یافت. در این وضعیت تعداد کرسی سایر احزاب دست نخواهند خورد.