دخالت آشکار موگرینی در امور داخلی ونزوئلا

اتحادیه اروپا در دخالتی آشکار با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا شد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با قرائت  بیانیه این  اتحادیه خواستار انتخاباتی شفاف، آزاد و معتبر در ونزوئلا شد تا «دولتی انتخاب شود که نماینده خواسته‌های همه شهروندان ونزوئلا باشد»!

او همچنین افزود: «به علت نبود سازمانی برای برگزاری انتخابات با تضمین‌های موردنیاز، اتحادیه اروپا طی روز‌های آینده اقدامات بیشتری انجام خواهد داد که شامل مسئله به‌ رسمیت شناختن رهبری این کشور مطابق با ماده ۲۳۳ قانون اساسی ونزوئلا است».

فدریکا موگرینی، چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد «اتحادیه اروپا حمایت کامل خود را از مجمع ملی ونزوئلا اعلام می‌کند» که به ادعای موگرینی «سازمانی دموکراتیک و منتخب است که قدرت آن باید بازیابی و به آن احترام گذاشته شود و امنیت اعضای آن باید حفظ شود».

او بار دیگر روز شنبه با تکرار اظهارات روز چهارشنبه گفت: «اتحادیه اروپا قویاً خواستار آغاز فوری فرآیند سیاسی برگزاری انتخابات آزاد و معتبر و مطابق با قانون اساسی ونزوئلا است».

«مجمع ملی ونزوئلا» از مخالفان دولت قانونی نیکولاس مادورو است که خوان گوایدو، رئیس این مجمع چهارشنبه گذشته  در اقدامی غیرقانونی و با حمایت کامل آمریکا، کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های منطقه، خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در حالی خواستار برگزاری انتخابات فوری ریاست‌جمهوری در ونزوئلا شده است که مردم ونزوئلا چند ماه پیش طی انتخاباتی با اکثریت آراء نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند.