مذاکرات شبه نظامیان کرد سوریه با آمریکا و دمشق

 هیأتی از «شورای دموکراتیک سوریه»، وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در حال گفت‌وگو و رایزنی با آمریکایی‌ها در واشنگتن است.

این هیأت که به ریاست «الهام احمد»، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک است، از دو روز پیش نشستی در مجلس سنای آمریکا با مقام‌های این کشور داشته است.

«بسام اسحاق»، نماینده شورای دموکراتیک سوریه در واشنگتن، سفر این هیأت کردی را در راستای ارزیابی آخرین تحولات میدانی در مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه دانست که مورد حمایت آمریکا هستند.

او گفت که هدف از این سفر تبادل دیدگاه‌ها بین شورای دموکراتیک سوریه و آمریکایی‌ها در مورد آینده شمال و شرق سوریه است.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، نماینده شورای دموکراتیک سوریه همچنین گفت که هیأت کردی قرار است با برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

این اولین سفر هیأت شبه نظامیان کرد سوریه به آمریکا بعد از تصمیم این کشور برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه است.

همزمان با حضور نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه در آمریکا، مذاکرات این نیروها با دولت سوریه در دمشق برای دست‌یابی به توافقی که مانع از حمله ترکیه به شمال سوریه شود، در حال جاری است.

طی ماه گذشته آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی خود از سوریه را خارج کند. همزمانی این تصمیم آمریکا با تلاش ترکیه برای انجام عملیات نظامی در مرزهای جنوبی خود با سوریه موجب نگرانی شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا شده است.