سیلی یهودیان مراکش به صورت رژیم صهیونیستی/ عکس

درخواست غرامت رژیم صهیونیستی به بهانه دارایی‌های به جا مانده از یهودیان در چند کشور عربی پس از انتقال این افراد به اراضی اشغالی خشم یهودیان مراکشی را برانگیخته است.

 

 

در همین راستا، راسل سام بنچریتی، رئیس فدراسیون جهانی یهودیان مراکش در نامه‌ای به زبان فرانسوی از وزارت "برابری اجتماعی" رژیم صهیونیستی خواست که دست از ترویج دروغ بردارد.

وی گفت که بیانیه وزارت برابری اجتماعی اسرائیل ادعایی بی‌پایه و اساس بوده و هیچ‌گونه صحتی ندارد.

بنچریتی در ادامه ضمن درخواست از اسرائیل برای حذف نام مراکش از لیست این کشورها، تاکید کرد: یهودیان مراکش سال‌های طولانی است که در شرایط خوبی در مراکش زندگی می‌کنند و صدها هزار اسرائیلی تاکنون به عنوان توریست به این کشور سفر کرده و مراکش نیز با آغوش باز از آنها استقبال کرده است.

در این نامه آمده است: مراکش یهودیان را از این کشور بیرون نکرده و به هیچ وجه دارایی‌های آنها را نیز مصادره نکرده است، بلکه ۳۰۰ هزار یهودی در سال ۱۹۶۰ این کشور را ترک کرده و هزاران اماکن از جمله معابد و قبر و اماکن دیگر را از خود به جا گذاشتند و مقامات مراکش تا به امروز به حساب شخصی خود از این اماکن محافظت کرده‌اند.

رئیس فدراسیون جهانی یهودیان مراکش تصریح کرد: ملک محمد ششم، پادشاه مراکش اخیراً دستور حفاظت از قبرهای یهودیان را صادر کرد و بودجه‌ای حدود ده‌ها هزار دلار به این امر اختصاص داد و امروز هر یهودی که ملکی در مراکش دارد می‌تواند طبق شرایط بازار آن را آزاد کند.

وی گفت که پیشتر از کنگره آمریکا خواسته بودند که نام مراکش را از این لیست حذف کند و پس از پافشاری در این مسأله در نهایت مجلس سنای آمریکا اقدام به حذف نام مراکش از این لیست کرد.

در همین راستا، شهروندان مراکشی نیز با امضای یک طومار از رژیم صهیونیستی خواستند که دست از دروغ پردازی درباره مصادره اموال یهودیان بردارد.

وزارت برابری اجتماعی رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد به بهانه دارایی‌های به جا مانده از یهودیانی که پس از اشغال اراضی فلسطین در سال ۱۹۴۸ و جنگ اعراب- اسرائیل مجبور به ترک کشورهای خود شدند، از هفت کشور عرب (مراکش، عراق، سوریه، مصر، یمن، تونس و لیبی) و ایران درخواست غرامت کند.