به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی در خصوص سفر "تام دانیلون" به "تلآویو" اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا در تلاش است تا اسرائیل را متقاعد کند به تأسیسات هستهای ایران حمله نکند.

این روزنامه ادامه داد که دانیلون در صدد است تا از مقامات صهیونیستی تقاضا کند تا اجازه دهد تحریم‌های دیپلماتیکی تحمیل شده به ایران اثرگذاری کند.

برخی از دیگر رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که این سفر مقام آمریکایی به تل آویو با هدف همکاری‌ دو جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه تحریم‌های دیپلماتیکی علیه ایران است.

" کورت هویر " سخنگوی سفارت آمریکا در تل آویو این دیدار را تأیید کرد اما از ارائه جزئیات درباره آن خودداری کرد و همچنین " مارک ریگوف " سخنگوی " بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از اظهارنظر درباره این سفر خودداری کرد.

کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای هدف از سفر دانیلون به تل آویوز را مذاکره وی با مقامات صهیونیستی در خصوص موضوع ایران، سوریه و دیگر موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای اعلام کرد و در این بیانیه همچنین اعلام شد که " جیمز کلاپر " رئیس اطلاعات ملی آمریکا نیز در هفته جاری به تل آویو سفر می‌کند.

رژیم صهیونیستی اخیراً با لفاظی‌های بسیار ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است و این در شرایطی است که آمریکا و همپیمانان این کشور به شدت با اقدام نظامی علیه ایران مخالف هستند.

ویلیام هیگ " وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در مصاحبه با شبکه " بی بی سی " تصریح کرد که " عاقلانه " نیست که اسرائیل به دلیل برنامه هسته‌ای ایران به این کشور حمله کند و باید به مسیر دیپلماتیکی اجازه پیروزی دهد.

ژنرال " مارتین دمپسی " رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز گذشته در مصاحبه با شبکه " سی ان ان " هشدار داد که اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران به بی‌ثباتی منجر می‌شود و محتاطانه نیست که رژیم صهیونیستی در این برهه از زمان علیه ایران اقدام نظامی انجام دهد.

مخالفتهای آمریکا و غرب در شرایطی مطرح شده است که "بنی گانتس " رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه هفته جاری در اظهاراتی مدعی شد که این رژیم به تنهایی تصمیم خود در حمله به ایران را اجرایی خواهد کرد.