دموکرات‌ها کاندیدای دیگر رو کردند

«تولسی گبرد» نماینده دموکرات هاوایی (شنبه) هفته‌ها پس از آنکه گفته بود وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود، در نشستی که میزبان آن سی‌ان‌ان بود رسما نامزدی خود را در این رقابت اعلام کرد.

گبرد در این نشست اعلام کرد برنامه او اصلاح سیاست خارجی آمریکا خواهد بود. او از سیاستمدارانی که در «برج عاج» به سر می‌برند (کنایه از دور بودن از واقعیت) و آمریکا را در جنگ‌های پرهزینه خارجی درگیر کرده‌اند انتقاد کرد.

گبرد گفت: «ما باید در مقابل سیاستمداران قدرتمند از هر دو حزب که در برج‌های عاج می‌نشینند و به جنگ‌های جدید و مردن مردم در جا‌های جدید فکر می‌کنند بایستیم. این‌ها همه سبب می‌شود تریلیون‌ها دلار و صد‌ها هزار جان انسان‌ها هدر برود و امنیت و اقتصاد ما تضعیف شود در نتیجه طبقه متوسط از بین برود».

نماینده دموکرات در ادامه اظهار داشت «این سیاستمداران قدرتمند فداکاری‌های تک‌تک نیرو‌های نظامی ما و خانواده‌هایشان را نادیده می‌گیرند. این افراد هستند که بهای جنگ‌ها را می‌پردازند».

تولسی گبرد، نماینده حوزه انتخابیه دوم هاوائی از حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور است. گبرد برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۳ به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا درآمد. او منتقد سخت سیاست دولت آمریکا در خصوص جنگ عراق، مداخله نظامی در لیبی و بحران سوریه است.

او در سال ۲۰۱۶ با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مخفیانه دیدار کرد که بحث‌های بسیاری به دنبال داشت. این نماینده مجلس آمریکا مخالف کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت و منتقد پرونده ادعایی آمریکا علیه وی مبنی بر استفاده او از سلاح‌های شیمیایی است و در خصوص صحت این ادعا‌ها ابراز تردید می‌کند.