پهپاد جدید ارتش آمریکا برای عملیات جاسوسی+عکس

ارتش آمریکا در حال تجهیز به پهپاد بسیاری کوچک ۶ اینچی است که با قابلیت‌های بالا در عملیات رزمی پرواز تجسسی انجام می‌دهد.

ارتش آمریکا قصد دارد برای اجرای موفق‌تر عملیات جاسوسی از رقبا در عرصه رزم برخی یگان‌های زمینی خود را به پهپاد‌های مینیاتوری جاسوسی تجهیز کند.

به نوشته وبگاه «زی نت» در این پروژه ۳۹.۶ میلیون دلاری، شرکت آمریکایی «اوریگن» قصد دارد پهپاد‌های جاسوسی مینیاتوری مجهز به فنآوری ناوبری، تجسسی و تصویربرداری حرارتی تولید کند.

این پهپاد جدید بسیار کوچک «بلک هورنت» نام دارد و در کف دست جا می‌گیرد. بلک هورنت وزنی کمتر از ۳۳ گرم دارد و عرض آن تنها ۶.۶ اینچ است و از فنآوری نانو در ساخت آن استفاده شده است. سرعت این پهپاد مینیاتوری ۱۲۴ مایل در ساعت و بیش از ۲۵ دقیقه ماندگاری پروازی دارد و می‌تواند در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد پرواز کند.

در حالی‌که اطلاعات بیشتری از ماهیت این پهپاد مرموز درز نشده، اما گفته می‌شود اولین سری از این پهپاد‌ها در حال انتقال به یگان‌های مورد نظر ارتش آمریکا هستند.

ارتش آمریکا در این زمینه تنها به ذکر این جمله بسنده کرده است: «با استفاده از یک دوربین در این پهپاد، پرسنل قادر به مشاهده بیشتر موانعی هستند که قبلا قادر به مشاهده آن نبودند.»

مدیر شرکت سازنده نیز گفته است که این پهپاد نقطه عطف قابل توجهی در زمینه نانو پهپاد‌ها در ارتش‌های قدرتمند جهان است.

این فعل و انفال در حالی صورت می‌پذیرد که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هفته گذشته نسبت به ناتوانی بخش «امنیت سایبری ارتش آمریکا» برای مقابله با «حمله چند جانبه دشمنان» هشدار داده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ»، «رد تیمز» از مقام‌های بخش امنیت سایبری پنتاگون در این زمینه گفت: «بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، میزان پیشرفت‌های ما از قابلیت‌های فزاینده دشمنان بالقوه که به دنبال یافتن آسیب پذیری‌ها و تکنیک‌های جدید هستند، فراتر نمی‌رود.»

«رابرت بلر» مدیر عملیات آزمایش و ارزیابی پنتاگون نیز در ارزیابی سالانه وزارت دفاع آمریکا در زمینه تهدیدهایسایبری گفت: «اتوماسیون و هوش مصنوعی تغییر عمیقی را در دامنه سایبری ایجاد می‌کنند، تهدیدی که ارتش تا به امروز به طور کامل درک نکرده که چگونه باید با آن مقابله کرد.»