ظهور قاچاق‌چیانی از جنس کودکان انگلیسی

آمارهایی که شاید در سال های اخیر با شدت بیشتری از سوی رسانه های بین المللی و سازمان های رسمی آمریکا و بریتانیا اعلام شده و به گوش بسیاری نیز رسیده است. قاچاق و مصرف مواد مخدر نیز یکی از همان هزار معضل شایع در جهان و به ویژه دنیای غرب است. هرچند که اعلام آمارهای مربوط به مصرف، جرائم یا قاچاق مواد مخدر به امری کاملا عادی تبدیل شده اما آمارهای جدید تفاوتی اساسی با اخبار گذشته دارد.

طی هفته اخیر وزارت دادگستری بریتانیا برای اولین بار، از افزایش قاچاق مواد مخدر توسط کودکان خبر داد. طی سال های اخیر این اولین بار است که شمار سرقت و جرائم عمومی میان کودکان رشد پیدا کرده است.

بنابر اعلام وزارت دادگستری این کشور، شبکه های قاچاق مواد مخدر سه برابر شده و به ۲ هزار شبکه رسیده است. به علاوه جرائم مربوط به مواد مخدر نیز با ۲ درصد افزایش در سال ۲۰۱۸، به ۶ هزار جرم رشد پیدا کرده است. 

بنابر اعلام رسانه های این کشور، پس از سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ این اولین بار است که این شاخص افزایش داشته چراکه تا پیش از این سال ها، رقم جرائم مربوط به مواد مخدر ثابت و برابر با ۵۵ درصد بود.

کودکان انگلیسی در دام شبکه های قاچاق مواد مخدر
آژانس ملی جرائم و شورای راهبردی پلیس ملی انگلیس در این هفته آماری از میزان مشارکت کودکان و نوجوانان در شبکه های غیر مجاز را منتشر کرد. بر اساس این اعلام، ۱۰ هزار کودک در شبکه های قاچاق مواد مخدر فعالیت دارند و این مواد را از مناطق اصلی شهر به دیگر نقاط کشور منتقل می کنند.

بنابر اعلام این سازمان، میانگین سنی این کودکان ۱۵ تا ۱۷ و پایین ترین سن آن ها نیز ۱۱ سال است.

جیسون هاروین رئیس بخش جرائم مواد مخدر در شورای ملی پلیس بریتانیا با هشدار نسبت به افزایش جرائم مواد مخدر میان کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله، می گوید: در حال حاضر تنها معضل ما قاچاق مواد مخدر توسط کودکان نیز نیست بلکه امر نگران کننده تر آن است که این کودکان علاوه بر قاچاق مواد، از آن استفاده نیز می کنند.