در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار نمی‌شود

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در آینده نزدیک برگزار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در خصوص درخواست برخی کشور‌ها درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور گفت: در ونزوئلا نیازی به برگزاری انتخابات نیست. تنها انتخاباتی که قرار است به زودی برگزار شود، انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

مادورو افزود: مشکل به مخالفان مربوط می‌شود، نه به برگزاری انتخابات منظم. ما طی ۲۰ سال، ۲۵ انتخابات را در کشور برگزار کردیم. در ۱۸ ماه گذشته ۶ انتخابات برگزار کردیم. انتخابات سال ۲۰۱۸ نیز به درخواست مخالفان برگزار شد.

اظهارات مادورو در حالی مطرح شد که در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا دراقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از مخالفان در ونزوئلا حمایت می‌کنند. مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. 

روز گذشته کشور‌های فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلیس، پرتغال، سوئد، دانمارک، اتریش و هلند در اقدامی مداخله جویانه و از پیش هماهنگ‌شده پس از پایان ضرب‌الاجل ۸ روزه ‌ای که به نیکلاس مادورو برای برگزاری انتخابات داده بودند، خوان گوایدو را به رسمیت شناختند. فرانسه و برخی دیگر از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز یکشنبه به مادورو هشدار دادند اگر تا پایان آن روز، برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا را اعلام نکند، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت.