عمر مداخله نظامی در آمریکای لاتین خاتمه یافته است

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به احتمال مداخله  آمریکا در ونزوئلا اظهار داشت، مدت‌هاست که عمر مداخله نظامی کشورهای خارجی در آمریکای لاتین  پایان یافته است.

 «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه خبری «صدای آمریکا» که سه شنبه در نیویورک صورت گرفت با تاکید بر خاتمه یافتن دوره مداخله قوای بیگانه در آمریکای لاتین گفت که امیدوار است هیچ  نیروی خارجی وارد ونزوئلا نشود.

گوترش در این باره اظهار داشت: «من از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز روز شنبه در ونزوئلا بسیار دلگرم شدم. درخواست قاطع ما اجتناب از هرگونه اعمال خشونت است که البته به نفع هیچکس نیز نیست.»

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته جاری از احتمال بکارگیری گزینه نظامی در ونزوئلا خبر داد.

 دبیرکل سازمان ملل متحد در خاتمه این گفت‌وگو از برگزاری هرگونه مذاکره بین دولت و مخالفان در ونزوئلا حمایت کرد و  البته آن‌ را منوط به خواست مردم این کشور برشمرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز روز شنبه پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی این کشور را ارائه داد. مادورو که در جمع طرفداران خود در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا صحبت می‌کرد، گفت که مجلس درباره برگزاری پیش از موعد انتخابات مجمع ملی که قرار است در سال 2020 برگزار شود، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اوضاع در ونزوئلا به دنبال حمایت مستقیم آمریکا از «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده این کشور بغرنج شد، اما با گذشت چند روز از این بحران ارتش و بسیاری از اهالی این کشور حمایت از رئیس جمهور قانونی کشورشان را ابراز داشتند.