آمریکا به دنبال ظهور دوباره تروریست ها در عراق

العرداوی گفت: سرکوب چنین طرحی منوط به حضور گسترده امنیتی در مناطق مذکور و وادار کردن عشایر به عدم پیروی از این خط مشی جدید است.

این کارشناس امنیتی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه عراق گفت: آمریکایی‌ها با برخی از کسانی که چهره های سرشناس عشایر در الانبار، نینوی و الجزیره خوانده می‌شوند، جلساتی را برگزار کردند تا با کمک آنها یک پایگاه مردمی برای بقای خود پیدا کنند.

وی افزود: در همین راستا آمریکایی‌ها برخی تهدیدهای پیشین درباره گسترش گروه‌های تروریستی را به کار گرفته و تلاش می‌کنند دولت بغداد را برای عبور مجدد برخی تروریست‌های داعش از سوریه به عراق تحت فشار گذارند.

العردوای تصریح کرد: ایالات متحده در حال تلاش برای ایجاد گروه‌های تروریستی جدید با نام‌های مختلف است، آن هم پس از اینکه القاعده و داعش را در چادرهای تحصن معترضان عراقی پرورش داد و  امروز تلاش می‌کند نسل جدید تروریست‌ها را در مناطقی که قصد کنترل آن را دارد، بدون توجه به اینکه نیروهای امنیتی تروریسم را نابود کرده‌اند، بازتولید کند.

این کارشناس عراقی گفت: دولت ملزم است که قبایل را وادار به پایبندی به تعهدات امنیتی کرده  و حضور نیروهای امنیتی در مناطق مذکور را تشدید کند تا از تشکیل یک نهاد ترکیبی که به جای نیروهای امنیتی آن مناطق را کنترل می‌کند، جلوگیری کند.