ترامپ به مشکل خورد

دموکرات‌ها در سنای ایالت نیوجرسی آمریکا طرحی را تصویب کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را ملزم می‌کند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر کند، در غیر اینصورت، از نامزدی وی در سال ۲۰۲۰ در این ایالت جلوگیری خواهد شد.

مجله آمریکایی نیوزویک افزود اگر این طرح به قانون تبدیل شود، نیوجرسی نخستین ایالتی خواهد بود که چنین خواسته‌ای را با موفقیت در قوانین خود گنجانده است.

ترامپ یک فرد میلیاردر و توسعه دهنده املاک ساختمانی است که مکرر درخواست‌ها مبنی بر انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود را رد کرده است. همه روسای جمهور آمریکا از زمان ریچارد نیکسون اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند هر چند جرالد فورد خلاصه‌ای از اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را منتشر کرد.

این طرح که سنای ایالتی و تحت کنترل دموکرات ها، با ۲۴ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصویب کرد، از همه نامزد‌های ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری می‌خواهد اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد فدرال خود در پنج سال گذشته را منتشر کنند.

اگر این طرح به قانون ایالتی تبدیل شود، نامزد‌هایی که الزامات آن را رعایت نکنند، واجد شرایط شرکت در انتخابات‌ها در ایالت نیوجرسی نخواهند بود. روزنامه آمریکایی کورییر پست نوشت این طرح اکنون باید در "مجمع عمومی نیوجرسی" تصویب شود و بعد به امضای فیل مورفی فرماندار دموکرات این ایالت برسد.