افزایش فشار‌ها بر نخست وزیر انگلیس برای تعویق برکسیت

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، پس از آنکه رای گیری درباره توافقش با اتحادیه اروپا را در پارلمان این کشور به زمان دیگری موکول کرد اکنون تحت فشار است تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را نیز به تعویق بیاندازد.

گروهی از نمایندگان پارلمان این هفته سعی کردند ترزا می‌ را متقاعد کنند تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.

نخست‌وزیر انگلیس که اکنون در اجلاس شرم‌الشیخ مصر، نشست میان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب، حضور دارد در تلاش است تغییرات چشمگیری در طرح توافق خود برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد کند. او در این راستا، امروز (دوشنبه) با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیدار کرد.

پیش از این یک بار پارلمان انگلیس طرح توافق ترزا می‌ با اتحادیه اروپا را رد کرد و حالا او حدود یک ماه فرصت دارد تا قبل از تاریخ رسمی برکسیت (۲۹ ماه مارس) این طرح را به تصویب نمایندگان پارلمان انگلیس برساند. می در تلاش است تغییراتی در توافق خود با اتحادیه اروپا ایجاد کند و اگر موفق به انجام این کار نشود مجبور خواهد بود بین به تاخیر انداختن اجرای برکسیت یا به خطر انداختن پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با ترک اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق در ۲۹ مارس، یک گزینه را انتخاب کند.

پیش از این نیز سه نفر از وزرای کابینه انگلیس به طور علنی اذعان کردند اگر نمایندگان پارلمان به طرح ترزا می‌ درباره توافق جدید با اتحادیه اروپا رای ندهند، از طرح به تعویق انداختن اجرای برکسیت حمایت خواهند کرد. بنا به گفته نخست‌وزیر انگلیس رای گیری جدید این هفته برگزار نخواهد شد و ممکن است تا ۱۲ مارس به تعویق انداخته شود.