گفت و گوی فرستاده‌های سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

 در این دیدار درباره توافق آتش‌بس «الحدیده» و اجرایی کردن مرحله استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در این استان صحبت شد.

المشاط از تلاش‌های نمایندگان سازمان ملل برای برقراری صلح در الحدیده و اجرای توافق آتش‌بس تشکر و بر حمایت از این تلاش‌ها علیرغم عدم التزام طرف مقابل به تعهدهایش تأکید کرد.  

وی به نقض گسترده آتش بس الحدیده توسط ائتلاف سعودی هم پرداخت و افزود، ارتش و کمیته‌های مردمی در قبال این موضوع صبر زیادی داشته‌اند.

المشاط افزود: در صورتی که طرف مقابل به سنگ‌اندازی در برابر تیم سازمان ملل و اجرای مرحله اول (باز استقرار نیروها) ادامه دهد‌، اگر سازمان ملل از ما بخواهد آماده اجرای توافق به صورت یکجانبه هستیم.

گریفیتس هم بر اهمیت اجرای توافق تأکید کرد و گفت، طرف مقابل به اجرای توافق استکهلم و نیز طرح استقرار مجدد تشویق خواهد شد. وی تأکید کرد، یمن نیازمند بالاترین درجه خویشتنداری از سوری طرف‌هاست.

لول‌سگارد هم بر ضرورت اجرای توافق استکهم درباره الحدیده تأکید کرد و همکاری انصارالله در طرح استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در الحدیده را ستود.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

الحدیده در کنترل نیروهای انصار الله قرار دارد و نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف آن حضور دارند؛ این شهر تقریبا یکی از مهمترین مناطقی است که کمکها و واردات تجاری وارد یمن می‌شود.