درخواست سازمان ملل از بنگلادش برای ادامه پذیرش مهاجران روهینگیا

در پی اعتراض بنگلادش به سازمان ملل مبنی بر اینکه این کشور دیگر توانایی پذیرایی از مهاجران روهینگیایی را ندارد و نمی تواند شمار بیشتری از این افراد را بپذیرد، سازمان ملل از این کشور خواسته تا همچنان افرادی را که به دلیل جنگ از میانمار عازم بنگلادش می شوند را بپذیرد.  

از سال گذشته میلادی اقدامات ارتش و بودائیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا شدت یافته و همین امر موجب شده تا عده زیادی از آنها عازم بنگلادش شده اند.  

هر چند در ماه های گذشته بنگلادش و میانمار به توافقی در رابطه با بازگشت مهاجران دست یافتند اما گویا میانمار به این توافق پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکرده است.  

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت (مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه «کاگس بازار» بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.