قصد انجام حملات هوایی جدید به خاک پاکستان را نداریم

سفیر هند در روسیه اعلام کرد دهلی‌نو در حال حاضر قصد تدارک حملات هوایی جدید به مرز‌های پاکستان را ندارد و اوضاع پرتنش در منطقه کشمیر به تدریج در حال ثبات است.

بنابر گفته سفیر هند در روسیه، بهترین راهکار برای عادی سازی اوضاع در منطقه این است که پاکستان اقداماتی را برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در پیش بگیرد.

این مقام دیپلماتیک هند گفت: این درگیری میان هند و پاکستان نیست. بلکه مسئله مربوط به حفاظت هند از منافع خود در مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی است. هند تنها کشوری در منطقه نیست که از اقدامات (این گروه‌های تروریستی) رنج می‌برد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که در ۲۶ فوریه نیروی هوایی هند، حملاتی را به پایگاه گرو‌ه‌های تروریستی در کشمیر پاکستان صورت داد. این حملات منجر به ویرانی تاسیسات بسیاری شد. اخیرا تنش میان هند و پاکستان بالا گرفته است، به طوری که دو کشور در جنگ هوایی درگیر شده و هواپیما‌های یکدگیر را هدف قرار داده‌اند. روز چهارشنبه هند و پاکستان هر یک اعلام کردند یک جنگنده طرف مقابل را در حریم هوایی خود هدف قرار داده و ساقط کرده‌اند. این درگیری پس از آن رخ داد که دو روز پیش هند در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در منطقه «کشمیر» که به مرگ ده‌ها نظامی هندی منجر شد، مناطقی در پاکستان را هدف حمله قرار داد.

هند، پاکستان را متهم می‌کند که محل پرورش گروه‌های تروریستی است، به طوری که لشکر طیبه، جیش محمد و دیگر گروه‌ها مثل حزب المجاهدین از گروه‌هایی هستند که مظفر آباد یا منطقه تحت کنترل پاکستان در کشمیر را به منطقه فعالیت خود تبدیل کرده‌اند. تمامی این گروه‌ها از حمایت مالی و آموزشی پاکستان بهره می‌برند.