نظر اردوغان در مورد بحران پاکستان و هند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در اظهاراتی با اشاره به بحران میان هند و پاکستان اعلام کرد ریختن نفت به روی آتش به نفع هیچ طرفی نیست.

وی تصریح کرد: بزودی ما آنچه برای حل این بحران میان هند و پاکستان لازم است، انجام خواهیم داد و اطمینان دارم تلاش‌های ترکیه در عبور از این مرحله سخت، سهمی به سزا خواهد داشت.

اردوغان همچنین گفت: آزادی خلبان هندی از سوی برادران پاکستانی، به نشان حسن نیت، اقدامی شایسته تقدیر است و امیدواریم دوستان ما در هند نیز به همین شکل تقابل به مثل کنند.

گفتنی است منطقه مورد مناقشه کشمیر میان هند و پاکستان از صبح روز چهارشنبه شاهد تحولات خطرناکی بوده است. خبرگزاری رویترز اعلام کرد ۳ جنگنده پاکستانی حریم هوایی هند را در کشمیر نقض کردند. رسانه‌های هندی نیز خبر دادند دو جنگنده هندی در جریان رهگیری از سوی جنگنده‌های پاکستانی در اقلیم کشمیر سقوط کردند. مقامات هند همچنین از بسته شدن فرودگاه سرینگر در کشمیر به مدت سه ساعت پس از سقوط این جنگنده‌ها خبر دادند.

همچنین روزنامه هندوستان تایمز اعلام کرد پس از تعقیب جنگنده‌های پاکستانی که حریم هوایی هند را نقض کردند، یک فروند جنگنده پاکستانی در منطقه راجوری در ایالت جامو ساقط شد.

سپس سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد نیروی هوایی این کشور، دو جنگنده هندی را به علت نقض حریم هوایی کشمیر ساقط کردند و یک خلبان را به اسارت گرفتند. پاکستان روز گذشته خلبان هندی بازداشت شده را به هند تحویل داد.