هرگز به اسرائیل اجازه نخواهیم داد اوضاع قدس را تغییر دهد

وزیر خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با همتای فلسطینی خود تاکید کرد آنکارا به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد اوضاع قدس را تغییر دهد.

او گفت: تشکیل کشور در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، دیگر نه تنها گزینه‌ای پیش روی فلسطینی هاست، بلکه ضرورتی است که باید آن را در نزدیکترین زمان ممکن صورت دهند. ترکیه برای نشان دادن ظلمی که اسرائیل در قدس مرتکب می‌شود، تلاش می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: هرگز به اسرائیل اجازه نخواهیم داد اوضاع قدس را تغییر دهد. ما در بسیاری از اوقات در کنار برادرم ریاض مالکی تلاش می‌کنیم. ما با نگرانی اقدامات اخیر در قدس را پیگیری می‌کنیم. تغییر اوضاع در قدس، با اقدامات یکجانبه غیرممکن است. ما هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد. 

مالکی  نیز در این نشست خبری، از کاهش حمایت‌ها از مسئله فلسطین در سطح جهان ابراز نارضایتی کرد و آن را ناشی از ضرباتی توصیف کرد که ملت فلسطین از برادران و همسایگان خود، پیش از دیگران دریافت کرده است.

او گفت: فلسطینی‌ها به عنوان یک ملت و کشور با خطر برای موجودیت خود روبرو هستند و از تشکیل کشور مستقل آن‌ها جلوگیری می‌شود. ملت فلسطین، هرگز شکست را نپذیرفته است. ملت فلسطین با وجود جراحت‌ها، آسیب‌ها و رنج‌ها و با وجود ستم‌های برادران پیش از دوستان و همسایگان و پیش از دیگران، عظمت پایداری و ایستادگی خود را با وجود گذشت هفتاد سال از ماجرای نکبت، ثابت کرد. بیش از صد سال است که توطئه‌ها برای بیرون راندن ملت فلسطین از سرزمینش ادامه دارد.