تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو

صد‌ها نفر درسرزمین‌های اشغالی با برگزاری تظاهراتگسترده در میدان «هابیما» در تل‌آویو، خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، روز پنج شنبه از تصمیم خود برای اعلام جرم علیه نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت خبر داد.

دادستان کل رژیم صهیونیستی همچنین روز جمعه اعلام کرد به نتانیاهو هشدار داده است هیچ چیز مانع تصمیم گیری وی در خصوص پرونده‌های فساد مالی علیه او نخواهد شد.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در روز جمعه نیز نشان می‌دهد دو سوم اسرائیلی‌ها بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دلیل پرونده فسادش باید از سمت خود استعفا کند.

معترضان در حالی خواستار استعفای نتانیاهو شده اند که وی قصد کناره‌گیری از قدرت را ندارد و امیدوار است بتواند در انتخابات نهم آوریل برای پنجمین دوره نخست‌وزیری، به پیروزی دست یابد.

این نخستین بار در تاریخ اسرائیل است که یک نخست وزیر با اتهامات جنایی مواجه می‌شود و این موضوع بر تلاش‌های نتانیاهو برای انتخاب مجدد تأثیر زیادی می‌گذارد.

تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «فاسد به خانه برو!»، «تنها افراد فاسد از دادگاه می‌ترسند»، «وزیر تبهکاری» (Crime Minister).

معترضان سپس با سر دادن شعار‌هایی ضد نخست وزیر رژیم صهیونیستی از میدان هابیما به سمت مقر حزب لیکود، حزب متبوع نتانیاهو، در خیابان «کینگ جرج» رفتند.