وارد مسابقه تسلیحاتی جدیدی نخواهیم شد

«عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در ابوظبی گفت که روابط تجاری امارات با روسیه در حال افزایش بوده و به دنبال تقویت همکاری فرهنگی بین مسکو و ابوظبی هستیم.

وی اضافه کرد که با همکاری روسیه به دنبال مقابله با چالش‌های قدیمی و جدید هستیم و روابط با روسیه به شکوفایی خود ادامه خواهد داد.

بن زاید در ادامه این کنفرانس خبری گفت: افتتاح سفارت امارات در دمشق در راستای تلاش برای بازیابی نقش کشورهای عربی در سوریه بوده و بر ایفای نقش سیاسی و امنیتی در سوریه تاکید داریم.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که به دنبال فائق‌ آمدن بر افراطی‌گری و تروریسم در منطقه هستیم و از حل موضوع فلسطین بر اساس موافقت‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

وی به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت: مسکو حضور هرگونه نیروی خارجی در سوریه را بدون موافقت دولت آن رد می‌کند و ضمن حمایت از راه‌حل سیاسی در سوریه در تلاش برای ایجاد کمیسیون قانون اساسی سوریه هستیم. چاره‌ای جز فائق آمدن بر تروریسم در سوریه و بازگشت حاکمیت کامل این کشور بر تمامی اراضی سوریه وجود ندارد.

لاوروف اضافه کرد: وارد مسابقه تسلیحاتی جدیدی نخواهیم شد و هیچگاه هرگونه هماهنگی با آمریکا در این زمینه را رد نکرده‌ایم اما حق خود در پاسخ به هرگونه اقدام آمریکا در استقرار موشک‌هایش در کشورهای مختلف را حفظ خواهیم کرد.