واکنش رهبر مخالفان ونزوئلا به اخراج سفیر آلمان

 در پی تشدید تنش ها بین دولت ونزوئلا و کشورهای غربی سفیر آلمان در ونزوئلا به عنوان اولین دیپلمات غربی از این کشور اخراج شد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای «دانیل کراینر» سفیر جمهوری فدرال آلمان در ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند و تصریح کرد وی باید حداکثر تا 48 ساعت آینده از ونزوئلا خارج شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا در مورد اخراج سفیر آلمان تأکید شده است: «ونزوئلا به هیچ وجه نمی‌پذیرد که یک دیپلمات خارجی نقشی شبیه به رهبران سیاسی را در خاکش ایفا کند. سفیر آلمان آشکارا از توطئه‌های بخش‌های افراطی اپوزیسیون ونزوئلا حمایت می‌کند».

"خوان گوایدو"، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در واکنش به این اقدام دولت ونزوئلا به این مسئله انتقاد وارد کرده و تشدید تحریم ها علیه رهبری این کشور را خواستار شد.

گوایدو در مصاحبه ای با هفته نامه "اشپیگل" این اقدام علیه سفیر آلمان در ونزوئلا را تهدیدی علیه این کشور دانست. به گفته وی "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا می خواهد نشان دهد که هنوز از قدرت برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که اروپا علیه این تهدید سخت علیه یک سفیر شدیدا واکنش نشان دهد.

ونزوئلا سفیر آلمان را به اتهام دخالت در امور داخلی و حمایت از مخالفان به عنوان عنصر نامطلوب معرفی کرده است.

گوایدو به عنوان واکنشی علیه این اقدام دولت ونزوئلا درخواست کرد که تحریم های اقتصادی علیه این رژیم تقویت شود. به گفته وی فشارها باید افزایش پیدا کند. یک دیکتاتور تنها بر فشارها واکنش نشان می دهد.