واکنش وزیر خارجه ونزوئلا به خوشحالی آمریکایی‌ها از قطعی برق در کشورش

خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا سیاستمداران نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای جشن گرفتن در خصوص موضوع قطع برق در این کشور مورد انتقاد قرار داد.

وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به اظهارات اخیر سیاستمداران آمریکایی واکنش نشان داد. آریزا در توئیتر خود نوشت: در حالی که جامعه ونزوئلا با خونسردی این شرایط را که ناشی از خرابکاری در صنعت برق کشور بود، پذیرفتند و کارکنان بخش تامین کننده برق ملی بی سروصدا در حال انجام کار هستند، نزدیکان دونالد ترامپ در حال جشن گرفتن بودند.

وزیر خارجه ونزوئلا در این پیام توئیتری، که روز گذشته منتشر کرد، به توئیت‌های اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که در آن پمپئو هر گونه دست داشتن واشنگتن را در قطع سیستم برق ونزوئلا تکذیب کرده بود.

همچنین روز پنج شنبه سناتور مارک روبیو در صفحه شخصی توئیتر خود چندین هفته پیش دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را متهم به آسیب زدن به شبکه برق کرد. این سناتور آمریکایی در توئیتر خود نوشت که او ویدئویی از آنچه باعث قطع برق در ونزوئلا شده است، در اختیار دارد. این سناتور آمریکایی در توئیتر خود به بیانیه منتشره از سوی وزیر برق ونزوئلا اشاره کرد که در ماه اکتبر اعلام کرده بود که قطعی برق در ونزوئلا به علت ورود حیوانات به نیروگاه‌های برق این کشور بوده است.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا، نیز اعلام کرد قطع برق در این کشور در نتیجه یک حمله سایبری اتفاق افتاده است. این مقام دولتی ونزوئلا در واکنش به قطع برق افزود در یک حمله سایبری سیستم کنترل خودکار نیروگاه برقی-آبی هدف قرار گرفت و فعالیت این نیروگاه به طور موقت قطع شد که اختلال در شبکه برق این کشور را به دنبال داشت.

او افزود این حمله سایبری احتمالا از سوی آمریکا انجام شده است. وزیر ارتباطات ونزوئلا تاکید کرد پمپئو و روبیو هر دو پیش از قطعی برق در ونزوئلا از این موضوع خبر داشتند، زیرا واکنش آن‌ها به این مسئله بسیار سریع و آنی بود.

شایان ذکر است، برق ۲۰ منطقه از ۲۳ منطقه در ونزوئلا روز پنجشنبه قطع شد. شرکت برق ملی ونزوئلا علت این قطعی برق را بروز مشکلی در نیروگاه برقی-آبی این کشور اعلام کرد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمریکا را مسبب قطعی برق در کشورش دانست. این در حالی است که واشنگتن هرگونه اتهامی را در این زمینه رد کرده است.