انتقاد رئیس رژیم‌صهیونیستی از نتانیاهو به‌خاطر سخنان نژادپرستانه

پس از آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، فلسطین اشغالی را کشوری متعلق به شهروندانش یهود خواند، «روون ریولین» رئیس رژیم‌صهیونیستی مورد به صورت غیر مستقیم از این اظهارات انتقاد کرد. 

در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات رژیم‌صهیونیستی باقی مانده و نتانیاهو امیدوار است با حمایت سیاسیون راست افراطی و رأی‌دهندگان، در آن پیروز شود، در حساب اینستاگرام خود نوشت: «اسرائیل دولت-ملت مردم یهود است و فقط همین».

رئیس رژیم‌صهیونیستی بدون بردن نام نتانیاهو خطاب به وی گفت: «اظهارات گفته شده درباره شهروندان عرب اسرائیل کاملا غیرقابل قبول است». همچنین به‌طور غیرمستقیم به نتانیاهو یادآوری کرد که رأی‌دهنده درجه اول و دوم وجود ندارد و نباید میان آن‌هاتبعیض قائل شد.

منتقدان نتانیاهو او را به راه‌اندازی آپارتایدی علیه ۱.۸ میلیون عرب ساکن فلسطین‌اشغالی متهم کردند. این میزان، یک‌پنجم کل جمعیت را تشکیل می‌دهد.

«آیمن عوده»رئیس حزب فهرست مشترک احزاب عرب-اسرائیلی گفت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) «قانون برتریت یهودیان را تصویب کرده و به ما گفته‌اند که همواره شهروند درجه دوم خواهیم بود».

نتانیاهو به این متهم است که در انتخابات قبلی برای تقویت مشارکت راست‌های افراطی اعراب اسرائیلی را به باد توهین و اتهام گرفته است. او در روز انتخابات سال ۲۰۱۵ در آخرین تلاش برای جذب حمایت بیشتر گفت رأی‌دهندگان عرب اسرائیلی آمده‌اند تا به‌صورت «گله‌ای» رأی دهند.

علاوه بر این، چندی پیش «آویخای مندلبیت» دادستان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علیه نخست‌وزیر این رژیم اعلام جرم کرده است. اتهاماتی که متوجه نتانیاهو‌است، سنگین هستند و شامل خیانت، دروغ و تقلب می‌شود.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.