واکنش یهودی‌ها به سخنان اخیر دونالد ترامپ

شورای دموکرات‌های یهودی به سخنان اخیر دونالد ترامپ واکنش نشان داده و پیامی را در این خصوص در فیس‌بوک منتشر کرد.

در پیام این شورا آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ محو عقاید خود شده است؛ اما به حقایق درباره خودش توجهی ندارد. در این مورد خاص، هر دوی آن‌ها (عقاید و حقایق) غلط هستند. در انتخابات میان‌دوره‌ای ۸۲ درصد یهودیان هر دو حزب به دموکرات‌ها رای دادند. ۳۲ نفر از اعضای یهودی کنگره دموکرات هستند».

آماری که در این بیانیه منتشر شده است نتایج نظرسنجی انجام شده توسط گروه «ملمان»، شرکت نظرسنجی که دموکرات‌ها آن را استخدام کرده بودند، است.

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع گروهی از حامیان کمیته ملی جمهوری‌خواهان اعلام کرد اگر او نامزد انتخابات نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی می‌شد می‌توانست ۹۸ درصد آرا را کسب کند!

پایگاه خبری آکسیوس روز گذشته به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا این اظهارات را در جمع گروهی از حامیان کمیته ملی جمهوری‌خواهان در مار-ئه-لاگو در پام بیچ فلوریدا ایراد کرد. آکسیوس گزارش داد گارد امنیتی از حاضران در آنجا خواست تا به منظور جلوگیری از درز احتمالی سخنرانی ترامپ، تلفن‌های همراه خود را در کیسه‌های مغناطیسی قرار دهند.

بنابر گفته این سه منبع خبری آگاه، ترامپ در جمع حامیان کمیته ملی جمهوری‌خواهان موضوعات بسیاری را مطرح کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی میزان کمک دولتش به رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را یادآور شد.

در ادامه، او این ادعا را مطرح کرد که در صورتیکه در انتخابات رژیم صهیونیستی نامزد می‌شد حمایت گسترده‌ای را دریافت می‌کرد. بنیامین نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و انتخاباتی بعدی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) قرار است ماه آینده میلادی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود.

جمعه گذشته نیز پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که ضدیت با یهودی‌ها را تقبیح می‌کرد ترامپ دموکرات‌ها را «ضد اسرائیلی» و «ضد یهودی» خواند. این قطعنامه پس از آن تصویب شد که «ایلهان عمر»، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا، درباره نقش لابی صهیونیستی «آیپک» -کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل- و پول‌هایی که این بنیاد صهیونیستی برای جلب حمایت سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل هزینه می‌کند، سخن گفت. این اظهارات به مذاق سیاستمداران حامی صهیونیست‌ها خوش نیامده و آن‌ها ایلهان عمر را هدف حملات لفظی قرار داده و با متهم کردن وی به یهودی ستیزی خواستار کناره گیری و حتی مجازاتش شده اند.