سازمان ملل در جنایات سعودی‌ها سهیم است

سی حمله هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به منطقه کشر در استان حجه، بیش از ۴۱ شهید و زخمی برجای گذاشت، در حالی که شدت حملات به امدادگران اجازه نداد به اجساد قربانیان نزدیک شوند.

مجروحانی که به علت وخامت حالت جسمانی، به سختی به بیمارستانی در صنعا منتقل شدند، اصرار داشتند با وجود همه درد و رنجشان، پیام خود را به گوش جهان برسانند.

یکی از مجروحان زن به خبرنگار العالم گفت: «با وجود همه جنایات و کشتار‌های وحشیانه آنان، هرگز عقب نشینی نمی‌کنیم و دست نمی‌کشیم».

یکی از همراهان مجروحان نیز گفت: «۱۲ نفر از اعضای خانواده من به شهادت رسیدند، از افراد کهنسال گرفته تا کودکان و حتی نوزادان که کوچکترین آنها، دخترم آمنه مصطفی بود که تنها بیست روز سن داشت».

جنایت سعودی‌ها با ابراز انزجار شدید مردم و مسئولان یمن همراه شد، به گونه‌ای که وزارتخانه‌های بهداشت و حقوق بشر یمن، ارتکاب کشتار‌های پیوسته در حق غیرنظامیان را محکوم کردند و سازمان ملل را شریک ائتلاف سعودی و مسئول اقدامات متجاوزان دانستند، زیرا این سازمان در برابر هر جنایتی که اتفاق می‌افتد سکوت می‌کند.

علی تیسیر، سرپرست وزارت حقوق بشر یمن در مصاحبه با العالم گفت: «جامعه جهانی، یکی از عناصر اصلی این تجاوز است. در گذشته بر این باور بودیم تدابیر قانونی زیادی در ارتباط با قانون بین المللی حقوق بشر و قانون بین المللی جنائی اتخاذ خواهد کرد, اما آن را بسیار هماهنگ و همراه با ائتلاف متجاوزان یافتیم».

پزشکان تاکید می‌کنند حال جسمانی بسیاری از زنان مجروحی که در بیمارستان بستری شده اند، وخیم است و برخی از آنان نیز در کما به سر می‌برند، در حالی که دختر بچه‌ای پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.