محکومیت دوباره رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ

پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که پیش‌تر به ۴۷ ماه حبس محکوم شده بود، روز چهارشنبه نیز به ۴۳ ماه دیگر تحمل زندان محکوم شد. به این ترتیب، منافورت ۶۹ ساله باید در مجموع ۷ سال و ۶ ماه را در زندان سپری کند.

منافورت امروز در جلسه دادگاهی در شهر واشنگتن که به ریاست قاضی «اِیمی برمن» برگزار شد، در حالی که بر روی ویلچر نشسته بود حضور یافت و در دو مورد اتهام تبهکاری که او ماه سپتامبر در توافقی با دادستان‌ها به ارتکاب آن‌ها اقرار کرده بود، محاکمه شد.

جلسه امروز در حالی برگزار شد که یک قاضی دادگاه منطقه‌ای شهر «الکساندریا» در ایالت «ویرجینیا» نیز هفته گذشته او را در ۸ مورد اتهام درخصوص تبانی ادعایی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین جرائم مالیاتی و بانکی متهم شناخته و به ۴۷ سال زندان محکوم کرده بود.

اعضای هیأت منصفانه دادگاهی در آمریکا مردادماه سال جاری منافورت را در هشت مورد از ۱۸ اتهام مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار اعلام کرد. منافورت از ژوئن ۲۰۱۶ تا اوت همان سال ریاست کارزار انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت.