سناتور گراهام: از اعمال تحریم‌ها علیه محمد بن سلمان حمایت می‌کنم

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، گفت از اعمال تحریم‌هایی علیه شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در ارتباط با قتل جمال خاشقجی حمایت می کند.

او در همین حال با طرح این موضوع که قانونگذاران آمریکایی اگر بن سلمان را ببخشند، چگونه با او برخورد خواهند کرد، گفت: من خواستار روابط خوب با دولت سعودی هستم اما نه به هر قیمتی. ما با افراد بدی در سراسر جهان روابط تجاری داریم. انسان باید چنین کاری انجام دهد، اما اگر کسی بخواهد همپیمان استراتژیک باشد، باید به گونه‌ای متفاوت رفتار کند. ما در مرحله حساسی در خاورمیانه قرار داریم. اگر این مرد را ببخشیم، در آینده چه خواهیم کرد؟ بنابراین تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان اعمال خواهد شد و من از این تحریمها حمایت خواهم کرد. من به دولت سعودی نمی گویم چه کسی را انتخاب کند تا رهبر آن باشد بلکه به سعودی می گویم اگر خواهان این هستی که در سایه چنین شرایطی همپیمان آمریکا باشی، چنین اتفاقی روی نخواهد داد.

این سناتور جمهوری خواه همچنین به الجزیره گفت قتل خاشقجی بدون آگاهی محمد بن سلمان رخ نداده است.

گراهام رفتار ولیعهد سعودی را در گذشته برشمرد، از هنگام برعهده گرفتن سمت ولیعهدی، رفتارش علیه نخست وزیر لبنان، کشور قطر و نیز قتل و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی.

او گفت: من معتقدم محمد بن سلمان در این موضوع دست داشته است. امکان ندارد این قتل بدون آگاهی او اتفاق افتاده باشد، با توجه به رفتارش با افراد دیگر از جمله خاشقجی و این متناسب شخصیت اوست. او نخست وزیر لبنان را زندانی و از او همانند یک گروگان در یک ویدئو فیلم برداری کرد. او یک روز صبح از خواب بیدار شد و دستور محاصره قطر را داد با علم به اینکه ما 12 هزار نظامی در قطر داریم. ما شاهد جنگ در یمن هستیم، جنگی که پایانی ندارد و این فهرست طولانی است. پیشتر روزنامه‌نگار مقیم آمریکا، نویسنده مقالات در واشنگتن پست و پدر چهار آمریکایی، وحشیانه کشته و بدن او تکه‌تکه شد. خاشقجی را کشت زیرا او چیزهایی می نوشت که خوشایند این مرد نبود. این چیزی است که من تحمل آن را ندارم.