اسرائیل طرح اشغال مجدد غزه را تصویب کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و نهادهای امنیتی این رژیم طرح اشغال مجدد غزه در صورت وقوع هر جنگی با غزه در آینده را تصویب کرد.

به گزارش وبگاه واللا، این طرح در دوره "گادی آیزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مطرح شد و "افیف کوخافی" رئیس ستاد مشترک کنونی با آن موافقت کرد.

این وبگاه به نقل از مسئولان مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر مذاکرات آتش‌بس با شکست مواجه شود حماس می‌خواهد منطقه را وارد درگیری شدیدی کند.

این وبگاه تأکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوست دارد که حماس را زانوزده ببیند بعد از جنگ یا فشاری داخلی که منتهی به تحویل حکومت غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین بدون شرط می‌شود.


فرار نظامیان صهیونیست از کرانه باختری
 

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از فرار نظامیان این رژیم از محلی در کرانه باختری که در آن عملیات ضد صهیونیستی انجام شده، پرده برداشتند.

به گزارش العهد، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از محلی در کرانه باختری که در آن عملیات ضد صهیونیستی انجام شد، اذعان کردند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد که برخی نظامیان صهیونیست از محل عملیات در سلفیت در کرانه باختری از بیم هدف قرار گرفتن از سوی فرد فلسطینی انجام دهنده عملیات فرار کرده اند.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی فرار نظامیان این رژیم از مقابل یک فلسطینی را رسوایی دانست و گزارش داد: چگونه ممکن است که یک نفر وارد منطقه‌ای شود که در آن شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی وجود دارند و سه عملیات انجام دهد و سپس از محل با سلامت خارج شود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی وعده داده است که درباره فرار نظامیان این رژیم تحقیق کند.

شایان ذکر است که در تازه‌ترین عملیات مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی، دو نظامی اسرائیلی در شهرک «آرائیل» واقع در کرانه باختری کشته و ۶ شهرک‌نشین دیگر زخمی شدند. برخی گزارش‌ها حاکی است که در این عملیات یک شهرک نشین صهیونیست نیز کشته شده است.

طبق اعلام منابع، انجام دهنده این عملیات پس از آن‌که اسلحه نظامی اسرائیلی را در اختیار گرفت، اقدام به تیراندازی کرد. او سپس از محل تیراندازی متواری شد.

خبرنگار تلویزیون «روسیا الیوم» نیز با اعلام این‌که فرد فلسطینی به گروهی از نظامیان اسرائیلی تیراندازی کرده است، تأکید کرد که در این حادثه دو نظامی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند عملیات تیراندازی در نزدیکی بزرگراه شهرک آرائیل در شمال شهر «سلفیت» به وقوع پیوست و نیرو‌های اشغالگر بلافاصله به محل حادثه گسیل شده و تحقیقات را آغاز کردند