رسوایی جدید انگلیس؛ آموزش کودکان یمنی برای جنگ

این دو روزنامه هم چنین به دست داشتن رهبران قبائل یمنی در تحویل کودکان برای آموزش جهت جنگ در برابر دریافت مبالغی از عربستان و امارات و همکاری نیروهای بریتانیایی با شبه نظامیانی که کودکان را در جنگ به کار گرفته و با گروه القاعده رابطه دارند،اشاره کرد.

امیلی تورنبیری وزیر امور خارجه سایه در انگلیس گفت: گزارش هایی درباره مشارکت نیروهای بریتانیایی در آموزش شبه نظامیان سعودی در یمن که 40 درصد آن کودکان هستند، وجود دارد، که اگر این مساله درست باشد، نیروهایمان فقط در جنگ شرکت نداشته اند بلکه در جنایت های جنگی نیز دخیل هستند.

دولت بریتانیا قول داده درباره این اتهامات و هم چنین درباره ادعای زخمی شدن شماری از سربازان بریتانیایی نیروی " ساس " در جنگ یمن تحقیقاتی انجام دهد.

"مارک فیلد " وزیر مشاور انگلیس در امور آسیا نیز گفت : روزنامه دیلی میل را هرچند دیر، مطالعه کردم که به اتهامات مهمی اشاره کرده و من برای آگاهی یافتن از جزئیات بسیار مشتاق هستم، زیرا هر گونه اتهام در آموزش کودکان برای جنگ یمن، بی نهایت زشت است .

"آندره میشل " وزیر پیشین توسعه بین الملل انگلیس نیز گفت : این ادعاها بی نهایت حساس است زیرا با تضمین های وزرا در عدم مشارکت نیروهای انگلیسی در جنگ یمن و بسنده کردن به حمایت لجستیکی، در تضاد است .

یک منبع در وزارت امور خارجه یمن نیز با اشاره به مطالب وزیر امور خارجه بریتانیا تاکیدکرد بحران یمن با توقف صادرات سلاح قابل حل نیست .

این منبع افزود: کشورهای متجاوز، بدون سلاح و تکنولوژی هایی دولت انگلیس و آمریکا، نمی توانستند به جنگ خود ادامه دهند بلکه کار به مشارکت میدانی آنها در جنگی انجامید که بیتشر قربانیانش کودکان هستند.