اتهام دوباره معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا به فساد اخلاقی

دو زن دیگر به نام‌های «کایتلین کاروسو» و «دی جی هیل»، «جو بایدن»، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را به آزار و اذیت جنسی متهم کردند.

کایتلین کاروسو ۲۲ ساله در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد جو بایدن در جریان یک رویداد درباره آزار و اذیت جنسی در دانشگاه نوادا، او را در حالی که بر روی صندلی نشسته بوده مورد آزار جنسی قرار داده است. کاروسو در آن زمان ۱۹ سال داشته است.

وی در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد: واقعا به ذهن آدم خطور نمی‌کند که شخصی مثل او جرأت انجام چنین کاری را داشته باشد. این‌ها باید افرادی باشند که بشود به آن‌ها اعتماد کرد.

دی جی هیل ۵۹ ساله هم اعلام کرد در حالی که در سال ۲۰۱۲ مشغول گرفتن عکس با جو بایدن بوده است، او به نحوی به او نزدیک شده بود که وی احساس ناراحتی کرده است.

پیش از این هم «لوسی فلورس»، نامزد فرمانداری نوادا در سال ۲۰۱۴ جو بایدن را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده بود. اتهامی که به سرعت بوسیله بایدن تکذیب شد. بایدن در واکنش به این اتهامات اعلام کرد: این لحظات را به یاد نمی‌آورم و حتی برای آنچه که شنیدم هم متعجب شدم. اما ما در دوره‌ای هستیم که زنان احساس می‌کنند می‌توانند تجربیات خود را به زبان بیاورند و مردان هم باید مراقب باشند.

به دنبال آن، روز گذشته هم یک زن دیگر به نام «ایمی لپوس»، دستیار سابق جیم هیمس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد در سال ۲۰۰۹ در جریان جمع آوری کمک‌های مالی برای حزب دموکرات، بایدن او را به نحو نامناسبی لمس کرده است.

این اخبار علیه بایدن در حالی منتشر شده که احتمال می‌رود وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد شود. نظرسنجی‌های اخیر هم حاکی از آن است که جو بایدن به دلیل شهرتش و از این نظر که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، حامیان زیادی را در حزب دموکرات دارد.