پیام شاه اردن برای دومین بار در یک هفته، به پادشاه سعودی

«عبدالله دوم» شاه اردن برای دومین بار در یک هفته، پیام مکتوبی به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی ارسال کرد.

«فیصل الفایز» رئیس مجلس سنای اردن امروز (پنجشنبه) با سلمان دیدار کرده و در این دیدار پیام مکتوب شاه اردن را به او تسلیم کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این نامه که بر ضرورت هماهنگی بین دو کشور درباره مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله تقویت اقدامات مشترک عربی به ویژه در سایه «شرایط حساس جهان عرب»، تأکید شده است.

چند روز پیش نیز با «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن و هیأت همراه وی اعم از «محمود فریحات» رئیس ستاد مشترک ارتش و «عدنان الجندی» مدیر دستگاه اطلاعات اردن با سلمان دیدار کرد و الرزاز پیام مکتوب عبدالله دوم را تقدیم ملک سلمان کرد.

انتشار این خبر در حالی است که برخی منابع عربی نیز از بهانه‌تراشی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات برای اعطای کمک‌های مالی وعده داده شده به اردن خبر داد. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، برخی واسطه‌های مالی در کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات به دنبال بهانه‌ و مانع‌تراشی برای عدم سرمایه‌گذاری در اردن یا ارائه کمک‌های مالی مستقیم به این کشور هستند.

سیاستمداران اردنی نیز «دلایل سیاسی» را علت عدم پایبندی عربستان سعودی به وعده‌های خود برای کمک مالی به اردن عنوان کرده‌اند.