تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در سوریه آماده می‌شوند

ماریا زاخارووا بار دیگر هشدار داد تروریست‌ها در استان ادلب سوریه خود را برای استفاده از سلاح شیمیایی و مواد سمی آماده می‌کنند.

او گفت: همانطور که سابقا نیز اعلام شد تروریست‌ها در ادلب می‌خواهند با استفاده از مواد سمی تحرکات و تجاوز‌های خود را ادامه دهند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی اعلام کرد: مواضع زاخارووا در حالی اعلام می‌شود که وزارت دفاع روسیه نیز سابقا از اطلاعاتی درزیافته در این‌باره سخن گفته است. این اطلاعات درزیافته نشان می‌دهد مزدورانی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و بلژیک به استان ادلب وارد شده اند تا تروریست‌ها را برای استفاده از مواد شیمیایی آماده کنند.

او فازود: همچنین این مزدوران فرانسوی و بلژیکی قصد دارند با فرماندهان میدانی گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه تروریستی موسوم به «نگهبانان دین» و نمایندگان گروه تروریستی سازمان «کلاه سفیدها» دیدار کنند تا با این فرماندهان میدانی چگونگی اجرای سناریوی جدید استفاده از سلاح شیمیایی و متهم کردن ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه به استفاده از این سلاح مرگبار ضد غیرنظامیان سوری را، بررسی کنند.

شایان ذکر است، تروریست‌های سازمان کلاه سفید‌ها تاکنون چند بار دست به چنین اقداماتی زده‌اند و با استفاده از سلاح شیمیایی در بسیاری از مناطق، به ویژه خان شیخون و شهر دوما، ارتش سوریه را به استفاده از این سلاح متهم کرده اند تا تجاوز‌های کشور‌های غربی را در خاک سوریه توجیه کنند.