امیر قطر دخالت‌های خارجی در سوریه، یمن و لیبی را محکوم کرد

«تمیم بن حمد آل ثانی» طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس در دوحه، دخالت های خارجی را علت وخیم تر شدن اوضاع در سوریه، یمن و لیبی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: موضوعات مهمی در منطقه ما مانند اوضاع کنونی سوریه، یمن و لیبی وجود دارد که دیگر، عوامل منطقه ای قادر به حل و فصل آنها نیست. با وجود اینکه من نظام های محلی و نیروهای منطقه ای را از مسئولیت این اوضاع مبرا نمی کنم اما دخالت های خارجی و فرامنطقه ای در به وجود آمدن این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آل ثانی اضافه کرد: اگر اقدامات کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ مسئولانه بود و به سمت تغییر مسالمت آمیز و راهکار سیاسی حرکت می کرد، بسیاری از رنج ها و دردهای این ملت ها التیام می یافت.

امیر قطر در ادامه گفت: همه ما می دانیم که هیچ عدالتی بدون حاکمیت قانون وجود ندارد، اما متاسفانه بسیاری از افراد به حاکمیت قانون بدون عدالت اعتقاد دارند و همین مساله از مهم ترین علل سیاست هایی است که قانون را در خدمت نظام حاکم می داند.

وی هشدار داد که در سطح منطقه و جهان خطر کاهش نقش قوانین بین المللی در روابط میان کشورها و نیز تبدیل شدن قوانین بین المللی به سلاح ضعیف ترها افزایش یافته است.

یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس با حضور هیات های پارلمانی از ۱۴۹ کشور جهان از روز شنبه به مدت پنج روز در دوحه قطر برگزار می شود.