ترامپ از ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود به دموکرات‌ها امتناع کرد

کاخ سفید روز یکشنبه تأکید کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هرگز اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به رغم تقاضای یک کمیسیون پارلمانی به دموکرات‌ها ارائه نخواهد کرد.

از زمان ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، ترامپ نخستین رئیس‌جمهور این کشور است که از روشن ساختن وضعیت مالیاتی خود سر باز می‌زند. دموکرات‌ها که اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورده اند روز چهارشنبه از اداره مالیات آمریکا خواستند شش اظهارنامه آخر رئیس‌جمهور را به آن‌ها ارائه دهد.

آیا دموکرات‌ها به این اسناد دست خواهند یافت؟ میک مولوانی (Mick Mulvaney)، سرپرست کارکنان کاخ سفید، در پاسخ به این پرسش به شبکه فاکس نیوز گفت: ‹‹هرگز››.

او افزود: ‹‹این موضوع در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵-۱۳۹۴ شمسی) نیز مورد بحث قرار گرفت. رأی‌دهندگان می‌دانستند که رئیس‌جمهور می‌توانست اظهارنامه‌های مالیاتی خود را علنی کند، ولی اینکار را نکرده بود. با اینحال آن‌ها به او رأی دادند و همین موضوع باعث خشم دموکرات‌ها شده است. ››

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در توجیه تقاضای خود، می‌گویند هدف آن‌ها این است که نحوه بررسی اظهارنامه‌های رئیس‌جمهور توسط اداره مالیات را راستی آزمایی کنند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد تمایلی به ارائه این اسناد ندارد، زیرا اظهارنامه‌های او در حال بررسی است.